"Крендовский Евраф Фёдорович (1810- после 1853) - живописец. В конце 1820-х гг. учился в Арзамасскиой школе живописи А.В.Ступина,с 1830 г. - в школе А.Г.Веницианова. Одновременно посещал в качестве вольопределяющегося ученика Академию художеств (1830-1835). В 1839 г.получил звание свободного художника.Жил в имении помещицы В.М. Остроградской близ Кременчуга,обучая её детей живописи и рисованию. Известны более двадцати его холстов,миниатюр и акварелей. Один из наиболее последовательных продолжателей метода А.Г. Венецианова. Автор бытовых сцен ("Сборы художников на охоту"), 1836,ГТГ),портретов в интерьере ("Портрет А.С.Лошкарёва с детьми", 1830-е гг., ГТГ), пейзажей с элементами жанра ("Площадь провинциального города", ГТГ).Его работы имеются также в Государственном Русском музее, Киевском музее украинского искусства, музеях Новокузнецка, Ростова, Таганрога и других. "
пятница, 1 июня 2012 г.
четверг, 31 мая 2012 г.
Украинский художник первой половины 20-го века Фёдор Григорьевич Кричевский (1879-1947)
Творчість заслуженого діяча мистецтв УРСР Федора Григоровича Кричевського (1879—1947) — яскраве і самобутнє явище в українській радянській культурі. І у дореволюційний, і в радянський час його неоціненний внесок зіграв важливу роль у розвитку українського мистецтва. Творчий шлях цього великого майстра, блискучого живописця відзначається цільністю, вірністю високим реалістичним принципам.
Ф. Г. Кричевський народився 10 травня 1879 року в м. Лебедині на Харківщині (тепер Сумська область) у родині земського фельдшера. Ще в дитинстві, яке майбутній художник провів у селі Ворожба, що зберігало народні звичаї і традиції, у нього виник інтерес до народного побуту і природи. Початкову художню освіту Кричевський одержав у Московському училищі живопису, скульптури та архітектури (1896—1901), а потім продовжив її у Петербурзькій академії мистецтв (1907—1910) у відомого баталіста Ф. Рубо. Програмна академічна картина «Наречена» принесла йому великий успіх і ствердила його творчу індивідуальність. У ній художник розкрив велику силу і значимість народних образів, що стало характерним і для всього подальшого творчого шляху. Традиційному жанровому сюжету народного побуту він надавав форму монументального узагальнення.
Свої творчі пошуки і спостереження Кричевський пов'язав із селом Шишаки на Полтавщині, яке було для художника невичерпним джерелом натхнення. Тут він довго жив і творив. У безпосередній близькості до народного побуту, в оточенні мальовничої природи в уяві митця народжувались теми і сюжети найкращих картин.
Після закінчення Академії мистецтв Кричевського призначають директором Київського художнього училища, де й почалась його багатолітня і плідна педагогічна діяльність. У ці роки творчість художника наповнюється силою художньої виразності, відточуються його індивідуальні особливості і риси. Багато творів митця тих років («Портрет хлопчика», «Автопортрет», «Три віки», «Портрет Л. Я. Старицької на золотому тлі») пройняті прагненням до монументальності, декоративного звучання живопису.
Події Великої Жовтневої соціалістичної революції надихнули Ф. Кричевського на здійснення його творчих ідеалів і прагнень. Художник активно включився у процес створення нової, соціалістичної культури. Він був одним з організаторів художнього інституту в Києві, багато сил і енергії віддав справі вищої художньої освіти на Україні.
Творчість Кричевського у 1920-ті рр. набуває нового розмаху і масштабності. Відстоюючи тривалі основи реалізму, художник збагачує засоби живописної пластики, творчість його наповнюється новим змістом і значимістю монументального художнього втілення. Написані в ці роки твори — триптих «Життя», «Свати», «Мати» — вражають сміливістю, новизною, виразністю монументального стилю.
Центральна тема творчості Кричевського — тема народу — зазвучала у ці роки ширше, вагоміше, значніше. Справжньої епічності і монументальності досяг він у великому історичному полотні «Довбуш». Зображений у картині епізод національно-визвольної боротьби опришків на чолі з легендарним Довбушем з пригноблювачами трактований як народний епос. Мужня краса гуцулів, своєрідність народних типів передані художником з великою художньою силою і майстерністю.
Етапним твором у розвитку історико-революційного жанру в українському радянському живописі стала картина Ф. Кричевського «Переможці Врангеля» (1935). Він створює величні узагальнені образи героїв громадянської війни, надаючи картині масштабності та епічної сили втілення історичних подій.
У 1930-ті рр. художник все більше захоплюється темою сучасності. Його картини «Шахтарське кохання», «Веселі доярки», «Дівчата», «Квітуча Україна», «Свято колгоспного врожаю», створені у передвоєнні роки, пройняті світлим, життєрадісним настроєм, почуттям бадьорості й оптимізму, які відображались у творчому ритмі нової перетвореної дійсності.
У передвоєнні роки Кричевський з великим захопленням працював над композиціями за мотивами поеми Т. Г. Шевченка «Катерина». Вони збагатили уявлення про творчий діапазон художника, талановитого інтерпретатора поезії Шевченка. Поетичний образ Катерини, сповнений чи то світлої радості, чи то трагізму,— шедевр художника, високе творіння майстра, який глибоко проникнув у задум Кобзаря.
Усе творче життя Кричевський особливу увагу приділяв портрету. Цей жанр якнайкраще відображав індивідуальні властивості живописної манери художника, його гуманізм, цільність сприйняття дійсності Тут, як і в усій творчості, Кричевський звеличував людину, свого сучасника, силу і красу людської особистості.
Свої художні принципи Кричевський стверджував і в педагогічній діяльності. Виховуючи у своїх учнів творчі основи, він передавав їм високу майстерність, строгі реалістичні принципи, його вихованці, серед яких такі визначні художники, як А. Петрицький, С. Григоп'єв, В. Костецький, Т. Яблонська, Г. Меліхов, Є. Волобуєв, зробили значний внесок у розвиток українського радянського мистецтва.
Л. Членова
Украинский художник первой половины 20-го века Фёдор Григорьевич Кричевский (1879-1947)
среда, 30 мая 2012 г.
Сильвестр Феодосиевич Щедрин (1791-1830)
СИЛЬВЕСТР ФЕОДОСИЕВИЧ ЩЕДРИН
Ярлыки:
Псков,
русская школа,
Таганрог,
Щедрин (1791-1830)
вторник, 29 мая 2012 г.
Китайский художник 20-го века Хуан Джанби (1898-1991)
HUANG JUNBI (1898-1991). Secluded Hut in the Mountain. 83.5 x 58.2 cm . Scroll. 1965 - Хуан Джанби (1898-1991). Уединенная хижина в горах. 83,5 х 58,2 см. Свиток. Исполнено в 1965 году |
HUANG JUNBI (1898-1991). Living in the Snowy Mountain. 56 x 89.3 cm . Scroll - Хуан Джанби (1898-1991). Жизнь в снежных горах. 56 х 89,3 см. Свиток |
HUANG JUNBI (1898-1991). Landscape . 84.6 x 26.8 cm. Scroll. 1947 - Хуан Джанби (1898-1991). Пейзаж. 84,6 х 26,8 см. Свиток. Исполнено в 1947 году |
HUANG JUNBI (1898-1991). Mountains in the Midst of Clouds. 53.5 x 87 cm . Scroll - Хуан Джанби (1898-1991). Горы в разгар грозы. 53,5 х 87 см. Свиток |
Китайские живописные формы сильно отличается от привычных европейцу,также как и Китай в целом. Ведь Китай был и остаётся страной экзотики, где всё выглядит по иному. Там иные памятники, вроде знаменитой терракотовой армии, архитектура и есть старинный город из глины, где всё и дома и жители сделаны из глины.
HUANG JUNBI (1898-1991). Landscape . 81.2 x 40 cm. Scroll. 1947 - Хуан Джанби (1898-1991). Пейзаж. 81.2 x 40 см. Свиток. Исполнено в 1947 году |
Как известно, в Китае очень большое население и жилищный вопрос для этой страны как нельзя актуален, а вот квартиры студии в новосибирске - городе расположенном совсем недалеко - в какой-то тысяче километров от китайской границы, можно приобрести за относительно небольшие деньги, от одного до трёх миллионов рублей.
Ярлыки:
Китайская живопись
понедельник, 28 мая 2012 г.
Виктор С. Андерсон (1882-1937). Цирк в дождливую ночь
Victor C. Anderson (1882-1937) .Wet Night at the Circus. Oil on board . 25.4 x 35.6 cm - Виктор С. Андерсон (1882-1937). Цирк в дождливую ночь. Доска,масло. . 25,4 х 35,6 см |
Его дочь, Джоан Хоув (1915-2005), стала известным художником-акварелистом, жила и работала в Олбани, штат Нью-Йорк и штате Флорида.
Ярлыки:
американская школа
воскресенье, 27 мая 2012 г.
Морис Утрилло (1883-1955) - 5 работ
Пока разобрался с переводом названия узнал,что во французской кухне используется специальная гречневая мука для приготовления твёрдых пирожных - галет. У нас галеты используют для сухих пайков в армии.
За 90лет со времени написания этой картины Монмартр сильно изменился. Сегодня такого живописного места в этом районе не встретишь. Зато садовые участки в Первоуральске - самое то! Красота и экология.
Не знаю, что за улица Рю-де-Бьевр, которая, судя по картине Утрилло, в первой половине 20-го века выглядела достаточно уныло,однако уверен, что сегодня квартиры на этой улице гораздо дороже, чем в квартиры в Сарапуле, где "двушку" с улучшенной планировкой можно купить за полтора миллиона долларов рублей. Кстати, Сарапул - это в Удмуртии, недалеко от Бураново, откуда родом серебряные призёры Евровидения "Бурановские бабушки".
Ярлыки:
французская школа
Владимир Фёдорович Стожаров (1926-1973). Натурщик
Владимир Фёдорович Стожаров (1926-1973). Позирующий мужчина. 64х48 см. Холст,масло- Vladimir F. Stozharov (1926-1973). A man posing. 64h48 cm oil on canvas |
Ярлыки:
русская школа,
Стожаров
пятница, 25 мая 2012 г.
Жан-Луи-Эрнест Месонье (1815-1891)
Jean-Louis-Ernest Meissonier (French, 1815-1891). A French courtier. Watercolour. 31.2 x 17.8 cm - Жан-Луи-Эрнест Месонье (французский, 1815-1891).Французский придворный. Акварель. 31,2 х 17,8 см |
Гугенот"
Ярлыки:
Мейссонье,
французская школа
Подписаться на:
Сообщения (Atom)